Home  /  За архитектиСтъклаСъбития   »   Отново на панаир

Отново на панаир

Парола – декарбонизация

Изминаха четири години, откакто се проведе последният панаир glasstech, на който можехме да се насладим на ефирния, елегантен, прозрачен материал и почти фантастичните му свойства, дължащи се на съвременното ноу-хау на стъкларската индустрия. Много покани от изложители и анонси на събитието заляха медиите и социалното пространство, така че да се събуди отново вълната на интереса. И това се случва.

Впечатляваща е интензивността на посетителите. Не липсват радостни приятелски възгласи, предизвикани от личната среща на живо със стари партньори и приятели. Настроение не липсва, разговорите са емоционални.

Полъх от ограниченията се разпознава в изложителите. Пищните щандове са заменени с по-обрани представяния, ексцентрични продукти като например XXL стъкло, каквото последния път се показа от saint-Gobain, или огромни мостове от стъкло през залата не се виждат. Малките занаятчии, в чиито ръце разцъфтяваха цветя и фигури от стъкло пред очите на посетителите, също са слабо застъпени.

Независимо от плахото пристъпване на бранша в това издание на панаира и за разлика от Fensterbau Frontale, водещите фирми с малки изключения са представени и показват, че през изминалите години сериозно са работили върху продуктовите си портфолиа, провели са задълбочени проучвания в отговор на динамичо създалата се обстановка и са съставили нови концепции, готови за пазара.

Международният характер на мероприятието се е запазил, ще видим накрая какво ще покажат числата, но обменът на информация по отношение на актуалната пазарна и политическа обстановка е задължителна част от разговорите. Всеки иска да научи какво се случва в страната на събеседника, споделя информация и за собствения пазар, коментират се прогнози, виждания и очаквания.

Основни насоки

Очертават се няколко много ясни теми в разработките на участниците, които са естествено отражение на актуалната тема за ефективност при използването на суровините, затваряне на ресурсния цикъл и икономия на енергия на всички нива. Всеки е съставил своя собствена концепция, но разводняване няма – конкретно, точно и с ясна позиция.

Не само в начина на представяне, но и в самите решения липсват екзотични предложения. Прави впечатление „приземеният“ характер на продуктите – с конкретно, лесно разпознаваемо послание, възможни за употреба веднага, пазарно зрели продукти с целенасочени, убедителни качества.

Определено условията, породени от кризата на суровини и енергия, поставят конкретни насоки на развитие и няма време за лирични отклонения в произволно избрани посоки и развихряне на фантазии. При производителите на стъкло виждаме резултати и насоки, върху които е работено концентрирано. В предстоящия брой на нашето списание ще намерите подробна информация за продуктите и пазарното позициониране на водещите фирми. От тях ясно се вижда, че времето на опити и търсене вече свърши, действа се бързо и конкретно.


Контакти

ул. Любляна 46

София 1618, България

+359 (0) 88 8598660

Партньори