Топлият кант става на 25 години
Топлият дистанционер на Swisspacer празнува 25-годишен юбилей. Този повод е използван от швейцарското предприятие, за да обнови визията и да представи новото си лого.
През 90-те години на миналия век предприятието започва интензивно да проучва и да се занимава с енергийноефективни строителни продукти, които да намаляват топлинните загуби в сградите. В центъра на работите бързо се появява малък детайл от периферията на стъклопакетите – дистанционерът.
Понятието „топъл кант” първоначално има за цел да представи този пластмасов дистанционер с подобрена топлоизолация и да го отличи от металните дистанционери. Междувременно топлият кант се наложи в строителния бранш с немалката заслуга на Swisspacer.
“Основаното преди 25 години предприятие се разви като иноватор и пионер, което е видно и от стремглаво увеличения производствен капацитет. От 2015 г. нашето производство се увеличи почти двойно”, коментира сегашният управител на Swisspacer Матиас Бах. “Така например от обикновеното, обозримо производствено хале днес се разви високоавтоматизирано производство с модерни съоръжения и складове.”
Нов външен вид и лого
Фирменият юбилей е изключително подходящ повод за ново представяне. Логото на Swisspacer е свежо и убедително: “Двете вертикални линии, които рамкират името и новият избор на цветове са повече от графичен елемент”, коментира Ойнике Хайл, ръководител бранд мениджмънт на Swisspacer. “Семпло и въпреки това ясно се показва позицията и добавената стойност на нашия дистанционер – в пространството между стъклата се прави решителната разлика между топло и студено.”
Логото и подборът на цветовете трябва да покаже многостранността на предприятието и обвързаността с групата saint-gobain. Официално логото е представено на юбилейните тържества в Гливице, Полша и Кройцлинген, Швейцария.
Бъдещи насоки на развитие
Темата устойчивост ще занимава Swisspacer и в бъдеще. В крайна сметка намаляването на енергийните разходи е основната дейност на предприятието. Swisspacer е един от малкото производители на топъл дистанционер, който разполага с екологична декларация за всички продукти. С това въглеродният отпечатък на Swisspacer представлява ясен еталон в бранша. И така трябва да остане.
В международен обхват Swisspacer също показва голям потенциал. Темата за промените в климата надхвърля всички граници. За много пазари Swisspacer се е превърнал в синоним на топъл кант. Интерес към европейската сертификация се проявява в много страни и много погледи са обърнати към ноу-хауто. За швейцарското предприятие това представлява сериозен лост за развитие.
“За спазване на тази насока се изискват обединени сили, подчертава Бах. С поглед в бъдещето декарбонизацията на нашата индустрия представлява сериозна задача. Ние вече използваме производствени отпадъци в нашия цикъл на суровините и имаме още много други цели точно в тази насока. Всичко може да се получи с клиенти, които ни предизвикват и стимулират да ставаме още по-добри, както и благодарение на компетентния и високомотивирания ни екип.”