Home  /  ТърговциПродукти   »   Dr. Hahn със стратегия за бъдещето

Dr. Hahn със стратегия за бъдещето

Фокус върху разработването на нови продукти и технологии

Предприятието „Dr. Hahn GmbH & Co. KG“ със седалище в Мьонхенгладбах, Германия, е основано през 1961 г. от д-р Валтер Хан. Днес компанията е известна в бранша със своите разнообразни решения обков за врати, но първоначално стартира със съвсем друга дейност – термопластично формоване на пластмаси. По-късно в програмата се включват санитарни изделия, навеси, дръжки и редица други продукти, свързани с вратите.

За представянето на горен автомат, на Панаира за железария през 1972 г. били необходими панти за врати. Поради липса на алтернативи била изработена и монтирана импровизирана панта в собствената работилница. Големият интерес към този експериментален обков става решаващ, за да насочи Dr. Hahn дейността си към разработването на панти за врати. С успех – защото днес Dr. Hahn е семейна, международно действаща, водеща компания в областта на разработката на пантите за врати.

Въпреки разнопосочните дейности на развитие, фирмата никога не е изгубила фокуса върху качество, дизайн и техника и предлага сигурни, удобни и естетически издържани решения за външни и вътрешни врати. Специалното предимство на Dr. Hahn е богатството от продукти и услуги, с което компанията е успяла да се утвърди като надежден партньор и ще продължи да бъде такава и в бъдеще. Клиенти на фирмата са търговци, системни доставчици и производители.

За философията на компанията разказва Валтер Бак, който от началото на март 2024 г. е ръководител продажби в Dr. Hahn и член на управителния съвет: „Ние сме стабилна семейна компания, която се ръководи целеустремено от управляващите съдружници Валтер и Михаел Хан – второ поколение. Благодарение на това, че се концентрирахме върху пантите за врати като наша основна дейност, успяхме през годините да постигнем водеща пазарна позиция. Естествено, искаме да я запазим и да останем печелившо и независимо семейно предприятие. Дори и в трудни времена нашите усиля са отправени  към икономически растеж и имаме за цел да водим компанията в добрия духа на семейната традиция. Само така можем да останем надежден партньор в настоящите трудни времена.“

Към „фамилията“ на предприятието спадат и служителите на Dr. Hahn, които се смятат за съществена основа на фирмения успех. „Нашите служители очакват модерно и сигурно работно място с честни условия, ясни цели, уважително и доверително отношение, признание на техните постижения и справедливо ръководство. И те получават всичко това от компанията. В замяна ние очакваме готовност за работа, целенасочени действия, лоялност към Dr. Hahn, инициативност, открита и честна комуникация и екипен дух“, обяснява Бак.

Тази философия очевидно се реализира, защото от юли 2024 г. Dr. Hahn е успяла да назначи общо девет нови служители в администрацията, 42 нови служители в производството и седем стажанти. „Няма нито една свободна позиция, която да не сме успели да заемем“, казва с удовлетворение Клаус Вайс, маркетингов директор на Dr. Hahn.

В отговор на актуалните тенденции

Въпреки че германският пазар чрез нарастващия брой строителни разрешителни показва признаци на известно облекчаване, пазарът на външни врати остава в трудна фаза. Най-новите данни, представени от Сдружението „Прозорци + Фасади“ (VFF) и Федералната асоциация на плоското стъкло e.V. (BF) по време на специализираната конференция за статистика и пазар във Франкфурт на Майн на 29 април 2025 г., прогнозират за 2025 г. отново ръст на германския пазар за външни врати с 1,0 процента – до общо 1,148 милиона единици. Въпреки това ситуацията остава предизвикателна заради спада в новото строителство. В рамките на проучването на са взети предвид вътрешните врати.

„Разработихме няколко стратегии, за да се позиционираме като надежден партньор и в тези все още трудни времена“, съобщава Бак и представя четирите акцента:

  • По темата качество и иновации:
    „Пантите за врати на Dr. Hahn са известни със своя висок стандарт за качество. Това се отнася както за техниката, така и за качеството на повърхностите. Смятани сме за лидер в иновациите в бранша. Доказваме го всяка година с нови решения“, казва Бак.
  • По темата близост до клиента:
    „Поддържаме тесни отношения с нашите клиенти и активно се вслушваме в техните нужди и желания. Това ни дава възможност да предлагаме индивидуални решения и бързо да реагираме на промените на пазара“, обяснява ръководителят на продажбите в Dr. Hahn.
  • По темата устойчивост:
    „Концепцията ESG прилагаме като цялостна стратегия. Накратко казано – чрез пестене на ресурси, енергийно ефективни процеси и разработването на дълготрайни, ориентирани към качество продукти в областта E (Evironment – Околна среда). В областта S (Social – Социална отговорност) ние обръщаме голямо внимание на сигурна и респектирана работна среда. Между другото не само вътре в компанията, но и по цялата ни верига на доставки. Нашите клиенти, както и нашите доставчици и ние самите сме партньори, които си взаимодействат честно и справедливо. В областта G (Governance – Управление) залагаме на активно управление (Compliance-Management), гарантиращо почтена корпоративна култура“, казва Бак.
  • По темата силни партньорства:
    „Чрез сътрудничество с други предприятия и експерти от бранша можем да използваме синергии и да укрепим още повече нашата пазарна позиция. В нашите клиенти виждаме силни партньори, които заедно с нас преследват сходни цели“, завършва Бак.
В заводите на производителя на обков супер модерна техника и опитна работна ръка гарантират максимално високото качество на продуктите.

Поставяне на цели в едно предизвикателно обкръжение

Общите цели, поставени заедно с клиентите не са единствената стратегия при Dr. Hahn. Предприятието е дефинирало и собствени намерения за текущата година, които иска да реализира.

Въз основа на икономическия резултат за 2024 г. Dr. Hahn иска и през 2025 г. да генерира по-нататъшен растеж, да укрепи пазарната си позиция и да навлезе в нови пазарни сегменти.

Фокусът е върху разработването на нови продукти и технологии, за да бъдат посрещнати променящите се нужди на клиентите. „Нашето ново закрепване за панти KT Fix compact за елементи от пластмаса и нашите иновативни ролкови панти от серията AT вдъхновяват клиентите“, отбелязва Бак.

Готовите части излизат от собствената линия за прахово боядисване.

Подобряването на удовлетвореността на клиентите, както и на предлаганите услуги също е сред основните корпоративни цели. В Dr. Hahn особено внимание се обръща на предложенията към търговците и производителите на врати, които допълват основната продуктова производителност.

Постоянно намаляване на CO-отпечатъка

Темата за устойчивостта също е силно застъпена в Dr. Hahn. В миналото предприятието многократно е предприемало мерки за намаляване на своя CO₂-отпечатък, като тези мерки редовно се подлагат на проверки. Импулси за въвеждането на допълнителни действия идват както от икономическата среда, така и от пазара.

Навсякъде в производството, където е възможно, се използват високотехнологични роботи.

„Ние внимаваме да използваме само материали, които едновременно подобряват качеството на нашите продукти и намаляват екологичния отпечатък. В момента се провеждат различни изследвания, за да постигнем още по-добри показатели чрез замяната на материали с незадоволителен екологичен баланс“, обяснява Вайс.

Производствените процеси са оптимизирани, за да се намали енергопотреблението и да се повиши ефективността. Това включва използването на модерни технологии и 100% зелена електроенергия. Освен това са въведени мерки за минимизиране на отпадъците и за насърчаване на рециклирането.

В производствените халета топлината се задържа чрез система с „въздушни шлюзове“ на вратите, така че да не е необходимо допълнително отопление. Освен това отделяната от машините топлина се използва за затопляне на производствените халета. Металните стружки, които възникват при обработка, се събират и заедно с дефектните части се предават за рециклиране.

От производството в Еркеленц

Dr. Hahn произвежда изцяло в Германия, където разполага с две производствени бази: в централата в Мьонхенгладбах и в открития през 2009 г. обект в недалечния Еркеленц.

Освен това компанията работи изключително с доставчици от Германия и ЕС. По този начин се гарантира, че се спазват устойчиви и етични практики по цялата верига на доставки.

„Откриването на обекта в Еркеленц беше ясно и съзнателно решение в полза на региона“, обяснява Франк Хьофген, технически директор в Еркеленц. „Разбира се, можеше заводът да бъде изграден и в чужбина, където производството е по-евтино. Но Dr. Hahn се довери на експертните възможности на служителите, които се преместиха от Мьонхенгладбах. И това осигурява къси разстояния за вътрешния транспорт, което е допълнителен принос към нашата „сметка за устойчивост“.


Контакти

ул. Любляна 46

София 1618, България

+359 (0) 88 8598660

Партньори